هدر سایت
نوشته شده توسط : رضا گراف

هرچه جلوتر پیش می ریم و روزها رو پشت سر میزاریم بیشتر به تنگ شدن عرصه رقابت بین کسب و کار پی میبریم ، اینکه اکثر مدیران وب کم کم به فکر سر و سامون دادن صفحه ی تجاری خودشون می افتن . مثلا خود ما که الان وقتی به گذشته مون رجوع می کنیم و به مقایسه وب سایت فعلی سامانه طراحی بنررضاگراف با سال های آغازین تاسیس – راه اندازی سامانه نگاهی می اندازیم میبینیم که باید تدارکات بیشتری برای کاربران و افرادی که به سایت سر میزند بچینیم و بتونیم با تصاویر مناسب و جذاب ذهنیت خوبی از سامانه براشون ایجاد بکنیم .

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در یک صفحه ی وب سایت ، تصویر اولیه و یا هدر آن می باشد ، هدر ها در بالای سایت و در جایگاه مهم یک وب سایت قرار دارند .

هدر سایت یکی از مهمترین قسمت ها به شمار می رود و در همین راستا نیازمند نگاه ویژه تر و هدفمند تری از شما را طلب می کند .

شما میتوانید برای هدر سایت خود از هر تصویر یا طرحی متناسب با نوع ، موضوع و اندازه یا سایزی که در دست دارید و جایگاه قالب در اختیار شما قرار میدهد به طراحی هدر سایت خود بپردازید ، استفاده از هر تصویری برای شما مجاز است اما نکته ای مجاب به رعایت آن برای جذابیت هدر سایت هستید استفاده از تصاویر فوق جذاب و کاربر پسند این تصاویر میتونن به صورت کاملا گرافیکی و به صورت تخت ( ساختار فلت ) یا استفاده از عناصر گرافیک در کنار هم باشند یا میتونید از تصاویر کاملا طبیعی از جلوه های اجتماعی اطراف مون باشند .

از عناوینی که میتوان برای تصویر قسمت بالایی سایت نام برد :

# هدر سایت

# تصاویر اسلایدر

# سرصفحه  

تاثیر تصاویر اسلایدر ها به حدی می باشد که شما باید  بیننده را با نگاه اولیه و ثانیه های آغازین ورود به سایت خود ، از محتوا ، کیفیت ، خدمات وب سایت خود با خبر سازید ، گاهی میتوانید با تصاویر جذاب ، طبیعی و البته هوشمندانه خوانندگان سایت رو مجذوب و به سمت خطوط پایین تر بکشانید و گاهی هم با ارائه یک تصویر خلاقانه و استفاده از یک طرح هدر کاملا گرافیکی و خوش رنگ مخاطبان رو دعوت به جذابیت های بیشتر و به معرفی خدمات منحصر به فرد وبلاگ یا وب سایت خود هدایت کنید .

در چند سال گذشته تحولات زیادی در بخش  هدر و به نوعی سرصفحه ی وب سایت ها صورت گرفته که امروز شما شاهد تغییر فرم ، اندازه و ساختار نمایشی آنها هستید . به طوری که شما میتوانید هدر خود را در قالب یک اسلایدر و به صورت رندوم به دید عموم نشان دهید .

اگر بخواهیم در مورد اسلایدر ها و تصاویر سرصفحه ی وب سایت بیشتر با هم صحبت کنیم ، باید بگیم که جدا از عنصر جذابیت طرح یا تصویر قرار داده شده در اسلایدر نباید از افکت های خاص و منحصر به فرد ساختار اسلایدر ها گذشت و اینکه افکت های موجود ، جذابیت هدر سایت شما را برای مخاطبان چند برابر خواهد کرد.

برای داشتن یک هدر جذاب و تاثیر گذار می بایست اِلمان های مختلفی رعایت شود که در زیر به سر تیتر آن ها اشاره خواهیم کرد .

از لحاظ محتوایی تنها به نکات و خلاصه ای از خدمات ارائه شده توسط شما اشاره کند . به طوری که بیننده با نگاه اول از محتوای وب سایت شما باخبر شود .

جدا از مسائلی از جمله رعایت ترکیب بندی ، و انتخاب یک تصویر جذاب . می بایست از رنگ های مناسب استفاده شود ، در این امر انتخاب ترکیب رنگ مناسب یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در زیبایی هــدر و یا اسلایدر سایت شما می باشد .

سایز یا اندازه هدر یا اسلایدر ها

از اینکه بخواهیم در مورد سایز هدر ها یا تصاویر اسلایدر ها یک سایز استاندارد و از قبل تعریف شده ای انتخاب بکنیم  ، بی شک در حال حاضر امکان چنین ادعایی وجود ندارد .

امروزه و با توجه به نکاتی که در چند خط گذشته برای شما بیان کردیم سایز یا اندازه ( طول وعرض تصویر ) وابسته به نوع کد نویسی و طراحی سایت و یا تم وب سایت مربوطه متغیر می باشد و ما برای دریافت و ثبت سفارشات طراحی ، سایز مشخصی را تعیین نکرده ایم و انتخاب سایز به عهده مشتریان محترم می باشد .

منبع : هدر سایت




:: برچسب‌ها: طراحی بنر،طراحی بنر تبلیغاتی،مقالات طراحی بنر،هدر سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: